Contact us
Creative Business and Sustainability Journal
Volume 27, No. 1, Issue 103
Pages 1 - 95 (January - March)
Download full issue
** Not Implemented yet. **
< Prev issue
Next issue >
Research article
**
บูรณาการการคิดต้นทุนกิจกรรม (ABC) ระบบการวัดผลดุลยภาพ (BSC) และมูลค่าเพิ่มทางเศรษฐกิจ (EVA): เรื่องใกล้ตัวผู้บริหาร
Vorasak Tommanon
Pages 1 - 20
Download PDF
Article preview
Cite
Abstract
**
Management for knowledge Management
ฐิติพร ชมภูคำ
Pages 21 - 29
Download PDF
Article preview
Cite
Abstract
**
การทำเหมืองข้อมูลผู้ใช้บริการเว็บไซด์ กรณีศึกษา: HomeDD.com Web Usage Mining Case Study of HomeDD.com
janjao Mongkolnavin
Pages 30 - 42
Download PDF
Article preview
Cite
Abstract
**
การเปิดเผยข้อมูลเกี่ยวกับความเสี่ยงทางการเงิน
Visarut Sribunnak and Pavinee Manowan
Pages 43 - 67
Download PDF
Article preview
Cite
Abstract
**
เขตการค้าเสรี (FTA): บททดสอบความแข็งแกร่งธุรกิจไทย
สุบรรณ เอี่ยมวิจารณ์
Pages 68 - 88
Download PDF
Article preview
Cite
Abstract
**
KM: the next step of official institutions development
Kornkanok Tiparos
Pages 89 - 95
Download PDF
Article preview
Cite
Abstract
Knowledge management is a process which focuses on increasing organizational efficiency. It mainly relies on co-ordination and co-operation from all personal and staffs in the institutions. The process consists of searching, developing, exchanging, and distributing individual information and knowledge. Aggregation of diverse personal information results in useful knowledge for a particular group. Knowledge from various groups into organizational knowledge. Official institutions generally comprise of diverse professional and staffs who have expertise and experience. Each individual also holds invaluable ideas and knowledge. Therefore, timely co-ordination and proper management of knowledge from these agent and official will cause continuous development of organizational process and facilitate achievement of institutional effectiveness and efficiency.
Actions for selected articles
Select all
Deselect all
Download PDFs